۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۶۲۷۳۸
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی:

آقایان مسؤول کشور ظرفیت تأمین افزایش حقوق شما را ندارد | رییس جمهور آمریکا ۴ دهه مقاومت ملت ایران را مطالعه کند

امام جمعه موقت تهران با بیان این که متأسفانه قوا بر هم در افزایش حقوق ها و دستمزدها سبقت می گیرند، خطاب به مسؤولان گفت: آقایان رؤسای قوا، کشور ظرفیت تأمین افزایش حقوق و دستمزدهای شما را ندارد.
حجت الاسلام ابوترابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان این که جامعه اسلامی باید در برابر دشمن ثابت قدم و استوار باشد، گفت: دشمن هیچگاه قصد دوستی نخواهد داشت مگر این که مسلمین از اصول خود فاصله بگیرند.

وی افزود: اگر استقامت امت اسلام بر برنامه دشمن غلبه پیدا نکند شکست می خورد، دفاع مقدس نتیجه ایمان، عمل صالح و استقامت ملت ایران است، اگر شهدا و ایثارگران دیروز ایستادگی نمی کردند امروز نمی توانستیم بر پای خود بایستیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که در راه حق همیشگی باید ایستادگی کرد، اظهار داشت: رییس جمهور آمریکا که فاقد تجربه سیاسی لازم است و از مشاوران مناسب بهره نگرفته است باید مقاومت 4 دهه مقاومت ملت ایران را به خوبی ببیند.

وی ادامه داد: دشمن از همه ظرفیت و توان خود در این 4 دهه استفاده کرده اما راه به جایی نبرده است، از راه نظامی تا فشارهای سیاسی و اقتصادی از سوی دشمن امتحان شد اما ایران هربار بیشتر پیشرفت کرد، به دولتمردان آمریکا می گوییم که رفتار شما سبب شده مردم و مسؤولان ایرن به این نتیجه رسیدند و اجماع پیدا کردند که در هیچ عرصه ای نباید به نظام سلطه و آمریکا نباید کمترین اعتماد را داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که این راهبرد برآمده از آموزه های اسلام و قرآن است، ابراز داشت: روابط و سیاست خارجی باید بر اساس عدم اعتماد به غرب و دوستی با همراهان مانند جبهه مقاومت باشد، برای رسیدن به قله های اقتدار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همچنان با مقاومت حرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به تنش های بازار ارز عنوان کرد: تنش هایی که در بازار ارز و در عملکرد اقتصادی ایران در حوزه رشد اقتصادی، اشتغال، بیکاری و  تورم مشاهده می شود ناشی از عملکردهای مسؤولان، دولت و قوای مرتبط با این حوزه است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم عملکرد اقتصادی ایران به سمت رشد و شکوفایی حرکت کند باید نسبت به عوامل مؤثر در اقتصاد ایران تجدید نظر کنیم، متأسفانه مهم ترین شاخص مؤثر بر اقتصاد ملی درآمدهای نفتی است که خطایی راهبردی محسوب می شود.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب سال ها در سیاست های کلی تأکید بر قطع رابطه بودجه با درآمدهای نفتی دارند اما هرگز مورد توجه قرار نگرفته است، درآمدهای نفتی متغیر برون زا بوده و متأثر از سیاست ها و اقتصاد جهانی است، عوامل سیاسی در کاهش و افزایش قیمت نفت به شدت مؤثر است و باید رابطه اقتصاد ملی و بودجه را با درآمدهای نفت قطع کنیم و از درآمدهای نفت به عنوان پشتوانه ای برای خلق ثروت و تبدیل آن به سرمایه ای ماندگار استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که دومین شاخص مؤثر بر عملکرد اقتصاد ایران تأمین مالی دولت است، گفت: سیاست های تأمین مالی دولت نقش مؤثری در شرایط امروز کشور دارد، متأسفانه بدون نگاه به درآمدهای واقعی هر روز شاهد افزایش هزینه های کشور به ویژه هزینه های جاری هستیم.

وی افزود: متأسفانه قوا بر هم در افزایش حقوق ها و دستمزدها سبقت می گیرند، آقایان رؤسای قوا، کشور ظرفیت تأمین افزایش حقوق و دستمزدهای شما را ندارد؛ با صراحت می گویم یکی از دلایل جدی مشکلات جامعه کارگری افزایش بی ضابطه حقوق و دستمزد در کشور است، اگر درآمدهای پایدار و مطمئن دارید متناسب با ارزش کار نیروهای خود حقوق و دستمزد را تعریف کنید، اگر منابع مالی مطمئن نیست چرا بی جهت و بی ضابطه برخی از دستگاه ها 50 درصد نسبت به افزایش حقوق اقدام کردند؟

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: استقراض دولت از بانک مرکزی سهم مهلکی برای اقتصاد ملی است، تزریق پول پرقدرت به اقتصاد به معنای تورم و تنش های بازار ارز است، استقراض دولت از بانک های عامل به معنای کاهش منابع بانک ها برای تزریق به تولید ملی است؛ چرا با برخی کارها به اقتصاد ملی آسیب می زنند؟

وی ادامه داد: سیاست اعتباری، سود سپرده و تسهیلات بسیار مهم است و نقش مهمی در اقتصاد و تولید ملی ایفا می کند، سیاست های شاخص های بیان شده غیر از نفت، در دست دولت و مسؤولان کشور است و می توانند با آینده نگری و هم فکری حل کنند، نباید دولت بودجه را بنویسد و مجلس تصویب کند، بلکه شخصیت های مرتبط مجلس باید مورد مشورت برای تدوین بودجه قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی اظهار داشت: شاخص سیاست ارزی متأثر از این سیاست ها است که باید اصلاح شوند، شاخص سهولت فضای کسب و کار نیز باید مورد توجه باشد، سهولت فضای کسب و کار به معنای استحکام تولید ملی و فراهم آوردن بستر استغال در کشور  وکاهش هزینه تولید و قدرت رقابت با کالاهای خارجی است رتبه خوبی در این زمینه نداریم و باید رفتار خود را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: کشوری مانند ایران باید در سهولت فضای کسب و کار در رتبه های نخست باشیم نیاز داریم که اقتصاد کشور را خودکفا کنیم و باید در برابر تکانه های غرب با قدرت بایستیم، باید فضای کسب و کار را برای کار آفرینان فراهم کنیم.

امام جمعه موقت تهران همچنین با تبریک ولادت امام زمان(عج) ابراز داشت: باید از زحمات سربازان گمنام امام(عج) زما که صلابت و اقتدار ایران را در حوزه های امنیتی و خلق قدرت به رخ جهانیان می کشند تقدیر کنیم.

وی با تقدیر از فعالیت های ناجا، پلس را نماد اقتدار کشور دانست و عنوان کرد: پلس مورد احترام و تکریم ملت ایران است، امنیت امروز دستاورد تلاش پلیس وفادار است، پلیس همچنان باید پر جاذبه ترین و زیباترین کار بر آمده از ایمان و عمل صالح را در چارچوب قانون به نمایش بگذارند./1323/

ارسال نظرات